söndag 9 november 2014

Glimma

Igår testade jag så att alla mina ljusslingor fungerar. Gick mest runt och provade dom i/runt/på olika saker. Jag älskar ljusslingor! Skulle vilja ha en slinga runt tavlorna ovanför sängen. Eller runt tavlan på väggen mitt emot. Och en runt den stora tavlan i vardagsrummet. Eller lindad runt gardinstången. Eller en runt dörrkarmen ut mot hallen. Har sett så fina tavlor med ljusslingor på Pinterest, skulle vilja ha en sådan också. Kanske i sovrummet. Eller i hallen. Kanske får bli ett kommande projekt. 

En av dom nya batterislingorna visade sig vara ganska kort så den kommer nog få bo i pepparkakshuset. Just nu sitter den runt tavlan i badrummet. Den får kanske sitta kvar där. Ska bara byta till ett vintrigare motiv. Och så får det nog bli en tall/grankvist i vasen bredvid. 



Köpte en ny ljusslinga på Rusta. Glimma, med LED-ljus. Ser ut som en ståltråd med små dioder på. Perfekt att vira runt något. Vet inte riktigt vart jag ska ha den någonstans. Testade att sätta den runt blommorna i köket. Blev rätt så fint, så den får nog sitta kvar där en stund. Kändes vintrigt, men inte för juligt. Mina grannar kanske tycker annorlunda dock;)



Nu längtar jag verkligen efter att få adventspynta! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/