onsdag 26 november 2014

Pyntat sovrummet...

Skulle gått på bio igår kväll men det blev framflyttat till ikväll, så då passade jag på att julpynta lite i sovrummet. Har en gammal pappstjärna som lyser med ett varmt lila ljus. Själva stjärnan är mer mörkblå med gult, orange och rosa. Väldigt ful när den inte är tänd. Köpte ny stjärna förra året, men saknade den gamla, så i år fick den stå på ett av sängborden. Hängde även några lila kulor på ljusslingan under tavellisten. 



Idag har jag putsat fönster i sovrummet och hängt upp stjärnan. Satte även upp min lilla söta gran. 




Och så fick mina fina hjortar (som från början var guldiga) komma fram.

Granen har hängt med sen jag var liten. Den är lite skev och halvtrasig men jag tycker den är charmig:) 
Har haft den i hallen förut men förra vintern fick den flytta in i sovrummet. Hade lite svårt att hitta passande kulor, så jag gjorde egna av gamla små små kulor, lim, nagellack och glitter. 

Har nog aldrig haft så här mycket pynt eller ljus i mitt sovrum.
Jag älskar julen och jag älskar pynt, men jag vill inte att det ska bli "plåttrigt". Jag vill ha det ganska enkelt, snyggt och prydligt, men ändå juligt. Vilket är typ omöjligt att lyckas med.
Men men. Här kommer en suddig bild på mitt upplysta sovrum:)


Nu blir det att ta tag i köket... sen är det dags för bio:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/