torsdag 18 december 2014

Fem nätter kvar till jul

Känns helt overkligt att det snart är jul. Måste erkänna att jag saknar julstämning... kan bero på att det regnar konstant och bara är grått och trist. Var är du älskade snö?
Känner mig inte helt pigg heller. Lite snorig/nysig och lite ont i halsen och hostig. Hoppas det inte blir något mer bara. Tänker inte vara förkyld under julen. Hur ska man då kunna njuta av all mat och alla godsaker liksom? Nä, schas virus, schas!

Dagen. Dagen har varit rätt trevlig. Ledig. Fick besök av mamma. Var på stan en runda. Sen fika med K. Fick julklapp, som jag inte ville öppna förrän julafton egentligen, men eftersom hon tjatade, så öppnades den redan idag. En jättefin karaff som jag gått och suktat efter ett tag. Tack vännen!:) Men K får allt vänta tills julafton med sina paket, men hon gick inte hem helt tomhänt, hon fick i alla fall med sig ett litet pepparkakshus och en liten "tack-för-att-du-passade-min-katt-när-jag-var-på-Gotland"-present.

Kvällen har spenderats med att slå in julklappar. Årets favorit är självklart tomtepappret med röda sidenband (som ser lite orange ut, men dom är klarröda). Blir alltid lite kaos när jag ska slå in julklappar här hemma. Inte själva inslagningen, utan snarare allt som ska tas fram (och bort). Alla fina papper, och alla snören (som borde flyttas till en betydligt större låda), sax-tejp-pennor, innehållet till klapparna och tomma kartonger att slå in i. Och så mitt velande med vilket papper som ska användas, och vilket/vilka snöre. Men kul är det:)

Fick hem mitt paket från Ellos idag med. Innehållandes ett lite vintrigare påslakan och ett juligt örngott. Hade tur att det fanns ledig tid i tvättstugan så jag kunde byta till dom nya redan ikväll. Nya pyjamasbyxor blev det också. Kommer sova som en prinsessa inatt:) 
Min nattskjorta, i samma stil som pyjamasbyxorna, kommer förhoppningsvis snart också. Skulle ha fått med en lykta i form av ett hus i paketet från Ellos med. Det var något erbjudande dom hade, 25% på hela köpet + lyktan som gåva. Men jag fick ingen lykta. Mest troligt tog den kanske slut, men dåligt att dom inte meddelar det i så fall.
En viss katt verkar också trivas:)

Nu får det bli en kopp varm choklad, en filt och en julig film som avslut på dagen.

God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/