tisdag 9 december 2014

Nionde December

Nionde December och bara två veckor kvar till jul. Två veckor?! Vart tog början av December vägen? Känns som tiden bara springer iväg. Och jag måste erkänna... jag har inte speciellt mycket julkänsla. Trots att jag varje dag lyssnar på julmusik, gör juliga saker, tittar på juliga filmer och att det luktar pepparkaka o hyacint i hela lägenheten. Jag har inte ens köpt alla julklappar. Nu ska jag ju iofs inte köpa så mycket i år, men de få klappar som ska ges bort är inte klara ännu. Känns inte som att jag tänkt till så där mycket på klapparna heller, som jag brukar göra. Och så brukar jag verkligen längta efter att få slå in dom. Ett paket lite då och då. Men nä. Jag tror det är snön som fattas.
 
Önskar att December vore längre. Typ dubbelt så lång som andra månader. Eller att man kunde spola tillbaka tiden till den förste igen. Skulle vilja stanna tiden lite så att man hinner göra mer saker och förhoppningsvis få lite julkänslor.
 
Imorgon är jag i alla fall ledig och då blir det att göra lite julgodis hos en kompis på förmiddagen och sen hem och äntligen klä granen! Det kanske kan ge lite julkänsla!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/