tisdag 2 december 2014

Pepparkakshus slutresultat

Nu är huset färdigt om på plats. Huset står i bokhyllan på en egentillverkad "bricka" med framkant (för att katten inte ska vara och "dra" i fusksnön och råka riva ner hela huset). Hittade ingen snövadd, så det fick bli innehållet från en kudde, Gosa Slån IKEA 9:-, billigt och bra. Nu är den ju inte flamsäker, men ljusslingan som ligger i huset blir inte varm och dessutom är det ju inte tänt när jag inte är hemma. 




Försökte mig på att göra en egen gran av silkespapper. Blev ju inte riktigt som på bilden jag såg, men den är iallafall vit, haha. Och så fick mina små hjortar bo bredvid (lite stora om man jämför med huset, men ändå:)), och en lysande liten gran från Maxi. 


Skulle vilja ha lite snö i bakgrunden, men vill inte spraya snöspray direkt på bokhyllan så jag funderar på om man kan sätta upp nån slags genomskinlig plast bakom. Men det får vara klart för nu och det blev mysigt i bokhyllan och doftar gott av pepparkaka:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/