måndag 8 december 2014

Visby

Måndag morgon. Trött. Så trött att jag halvvägs till jobbet var tvungen att kolla så att jag verkligen hade byxor på mig. Sovit riktigt dåligt hela helgen och hade väldigt svårt att somna i natt. Allting gungar lite lätt och jag känner mig som en zombie.
 
Helgen. Helgen var bra. Vi drack lite gott bubbel på resan över och så spelade vi julklapps-spelet. Renhorn till bilen var kvällens bästa paket! Själv fick jag en tesil och karameller:) Å så blev det en liten sväng till "Munken" när vi kom fram till öjn (och jag var den enda som behövde betala, för att jag var under 40 år. Pfft! Jag ä int´ bitter!)
 


 
Lördagen spenderades på stan. Med bl a shopping och fika med god jullatte på Karamellboden.
Mycket fint hos La Vie. Dom hade jättemånga fina snöglober i olika färger och utförande.


Julfint i Visby. Och några som sjöng julsånger:)
 
Sen var det dags att göra oss i ordning för kvällens festligheter på Wisby Strand.
Var väldigt juligt med belysning överallt och maten smakade bra.



Underhållningen stod Mojje med band för (jag är inte direkt ett fan av Mojje, men dom fick folket att dansa och hålla igång). Det var en kul kväll som bjöd på många goda skratt!
 
 
Avslutar med en bild på den söta renen utanför La Vie.
Blev en sväng på stan på söndagen med. Och så testade vi en Jullatte på Skafferiet. Gott!
 
Helgen har varit riktigt kul, trots alldeles för lite sömn och gungig hemfärd. Har skrattat så jag har ont i kinderna! Men nu längtar jag till kvällen och min säng...
 
 
 
 
 

1 kommentar:

/