söndag 20 december 2015

Malmö och Tivoli



I fredags styrde vi kosan mot Malmö. Resan ner gick bra och vi hittade direkt till hotellet (Scandic Triangeln) och parkeringsgaraget. Smidigt att kunna ta hissen direkt upp i lobbyn. Vi fick ett stort rum på 18:e våningen med utsikt över staden (synd bara att det var så dimmigt ute). Rummet var riktigt fräscht med stora sängar (110cm) och sköna fåtöljer och så fick vi en liten välkomsthälsning på rummet i form av te och choklad från våra kollegor.

Packade upp och sen tog vi tåget till Köpenhamn och Tivoli!
På stationen stod denna lysande jättenalle! Så fin! (tonåringarna framför tillhör dock inte någon av oss och blogger och jag är inte ett dugg överens och det tycks vara omöjligt att få bilderna där jag vill ha dom)








Tivoli! Så mycket lampor! Överallt! Magiskt!
Var en hel del folk men inte alls så mycket som jag hade trott. Var inga problem att ta sig fram eller att se alla underbara upplysta byggnader och karuseller. Tyvärr fotade jag tydligen lite för mycket för batteriet i mobilen dog rätt snabbt. Men här nedan kommer lite bilder:












Fanns många små butiker och mysiga försäljningsställen. Hittade massvis av fint julgranspynt och vackra snöglobar/kulor men rätt dyra priser. Så det enda jag köpte inne på Tivoli (förutom mat/dryck) var en mössa faktiskt. Den var inte heller så billig, men den var så himla skön!



Lördagen spenderades inne på Trianglen´s köpcentrum. Mycket folk! Köpte mig en söt mugg och några små minigranar och paketpapper inne på Søstrene Grene och en stor vacker snöglob inne på "Nille" (?). Så mycket annan shopping blev det faktiskt inte.


Åkte hemåt strax efter 3, stannade några ggr på vägen (bl a på "Bella´s Place" i Bromölla) och var hemma strax efter 21.
Synd att jag jobbar idag, för annars hade vi stannat hela helgen och det hade ju inte vart fel. Nu hann vi liksom inte med att utforska Malmö något vidare och det hade jag gärna gjort. Men det blir nog fler gånger:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/