söndag 30 oktober 2016

Julgransmatta

Beställde den där superfina Julgransmattan från Halens. I beskrivningen stod det att mattan var 110 cm i diameter. Perfekt som hallmatta tänkte jag. Har en 120 cm ryamatta där nu som verkligen sett sina bästa dagar. 
En vecka efter min beställning ändras måttet på mattan på webben och beskrivs nu som 95 cm i diameter. Ganska stor skillnad. Halens förklarade att de fått fel uppgifter från inköpsstället. 
Mattan kom hem och är verkligen jättefin! Grå och natur och passade fint på mitt trista beige-gula plastgolv tillsammans med mina fulgula väggar.  Men tyvärr alldeles för liten:( så efter mycket velande är den nu tillbaka skickad.
 


Hittade en annan matta på Rusta som är strax över 100 cm i diameter. Vit och svart mönstrad och inte så julig (en och annan gran bara)o ch endast 99:-. Så den fick det bli istället även om snöflingemattan var så mycket finare.  




Svårt att se att mattan är liten på bilden. 
Min hall är ganska "rund" och man ser hela lägenheten. Är som gjort för en rund matta. Så i verklighet såg mattan väldigt malplacerad ut där i min ganska så stora hall. Synd:(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/