söndag 27 november 2016

Advent

Första advent. Det är nu den riktiga julsäsongen startar. 
Och jag har tappat julkänslan. 
Jag har inte satt upp ljusstaken i köket, stjärnan i hallen eller ens tagit fram adventsljusstaken. 
Jag älskar julen. Alla dofter, smaker, allt fint pynt och alla ljus och jag drömmer om ett december fyllt av juliga aktiviteter, om julskyltning, glöggmingel, adventsfikor, julmarknader, julbord och mysiga juliga kvällar. 
Men sanningen är att jag är ensam. Det blir inte så mycket av det där. Jag pysslar lite, pyntar lite, kollar på film och myser med katten. Och det är helt okej. Men ibland känns det lite tomt. Och lite trist, som att jag liksom "missar" något. Men som sagt, jag älskar denna mysiga tid och jag trivs i mitt pyntande hem med min älskade katt och den där julkänslan, den hittar nog tillbaka snart 🌟

❄️Hoppas ni har en trevlig första advent! ❄️

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du har haft en fin advent och att du hittar din julkänsla!

    SvaraRadera
  2. Du är långt ifrån ensam min vän men jag vet av erfarenhet vad känslan säger. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du finner den rätta känslan, det är ändå ett tag kvar till jul som tur var :)

    SvaraRadera

/