fredag 11 november 2016

Annas Pepparkakor - Smaktest

Nu kommer det mer och mer julvaror i affärerna. Häromdagen så hade dom äntligen fått fram alla pepparkakor i min lokala Coop butik. Kunde inte låta bli, köpte årets Annas Pepparkakor med smak av polka och en paket med smak av apelsin (kanske inte är ny för i år, men jag har aldrig testat). Köpte man två paket så fick man även en tjusig liten pepparkaksburk.


Igår spenderade jag i stort sett hela dagen i sängen med migrän. Inte ett dugg kul. Men framåt kvällen när tabletter och vila gjort sitt så passade jag på att provsmaka.


Och vad tyckte jag då?
Polka är ju lite av en favorit (älskar mint, speciellt tillsammans med choklad) så dessa hade jag rätt höga förväntningar på. Luktade väldigt gott när man öppnade paketen med dessa tunna pepparkakor med små bitar av krossad polkagris. Smaken då? Njae, alltså dom smakar ju polka, det gör dom. Men tyckte dom smakade lite åt det "brända" hållet. Som när man råkat lämna pepparkakorna en aning för länge i ugnen. Men det är nog en smaksak. Dom levde inte riktigt upp till mina förväntningar, men helt okej ändå.

Apelsin är en annan favorit till vintern. En smak jag uppskattat mer och mer med åren (och nu låter det som att jag är typ 80+ ;)). Även här då tillsammans med choklad, som t ex Romerska Bågar, eller Sias apelsinchoklad glass, Mmm).
Och varför har jag inte köpt dessa tidigare? (Om de nu inte är nya för i år). Dom här gillade jag! Luktade och smakade apelsin, men inte så att apelsinen tog överhand. Jättegoda och juliga och passade perfekt tillsammans med kvällens satsumas och chaite.
De här kommer bli en favorit!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/