torsdag 8 december 2016

Kransar

Varit ledig idag. Mest sysslat med vardagliga saker som städ, disk, tvätt och packning inför helgen. Men lite småpyssel har jag hunnit med. Och en promenad. Mysigt att promenera denna tid på året. Titta på all belysning folk satt upp i fönster och trädgårdar. 
Och så fick det såklart bli lite Ernst på TV med. 

En superliten krans av små små bjällror


Och två pepparkakskransar.
En till mig och en till.... jobbet tror jag. 
Superenkelt att göra. Köpte billiga pepparkakor på Maxi på väg hem från promenaden och i övrigt behövs bara kartong, lim och sidenband/snöre. Kransen går ju att göra i valfri storlek och vill man hänga den i fönstret så limma dit pepparkakor på baksidan med.


Klipp ut en cirkel i kartong och klipp ut mitten. Limma pepparkakor "omlott" i två lager. Innan jag satte dit andra lagret knöt jag ett sidenband runt kartongen i mellan två pepparkakor. Och så på med lite florsocker, klart. Eller varför inte dekorera med kristyr? 
Här hittar ni en bättre beskrivning: Pepparkakskrans




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/