onsdag 21 december 2016

Tre nätter till jul


Nu är det nära! Om 3 dagar är det julafton. Jag längtar efter att få umgås med min familj, äta mammas underbara julmat och att få ge (förhoppningsvis;)) uppskattade presenter.

Jag älskar denna tid på året och önskar lite att man kunde stanna tiden, att dagarna innan jul kunde vara lite längre.
Känns som om att det varit lite för lite mys denna säsong. Alldeles för lite glögg, för få julgranar som klätts, för lite umgänge med vänner jag saknar, för lite pysslande/bakande och för få julklappar att slå in i vackra paket. 

Jag förstår så klart att alla inte är lika julgalna eller har samma uppfattning om julen som mig. Att dom är upptagna och har viktigare saker att tänka på. Men ibland kan jag inte hjälpa att känna mig lite bortprioriterad, bortglömd eller bara inte viktig nog. Känns trist att ha missat traditioner (traditioner i min julvärld i alla fall) som inte blivit av, glömts bort eller inte funnits tid till. Att ha köpt julklappar som inte kommer att få ges förrän efter julen. 

Men visst har denna säsong haft mysiga julstunder med såklart, som julshoppingen med bästa T, helgen i Visby, mysfikan hos J och glöet-provningen med A-K bl a:) 

Och jag har ju pysslat pepparkakshus, kransar, gjort tryffel, pyntat som en tok, lyssnat på massor av julmusik och sett på juliga filmer och lite annat mått och gott.. 

Och jag är så tacksam för att min familj är frisk och att vi får fira jul ihop, att jag har världens underbaraste katt som håller mig sällskap och jag själv är frisk och pigg.

Avslutar detta långa inlägg med en bild på min lite malplacerade ljusslinga (discobollar som skiftar färg) som jag köpte i tron att den lyste varmvitt.
Men den är julig och den gör mig glad och det är ju det viktgigaste:) Och där i hallen hänger min julstrumpa som är fylld av paket från min kära syster och fina vänner (de större paketen som inte fick plats ligger under granen), och jag är så nyfiken och ser fram emot att få öppna dom på julaftonsmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/