fredag 2 december 2016

Varit lite tyst ett tag. Har inte haft några direkta julkänslor de senaste dagarna. Funderade på att sluta skriva här. För vad har jag egentligen att säga om julen? Jag bakar inte eller lagar mat, jag går inte på så många glöggmingel, middagar och fester med jultema eller andra juliga event. Och jag håller inga själv för den delen heller, inga fina dukningar och uppläggningar här. Men jag älskar denna tiden på året! Och det är ju min blogg och den handlar ju om min jul, Fias jul. Om vad jag tycker är juligt och om mina upplevelser. Så nu är jag här igen. 

Jag tackar fina Helénes Underbara Jul för klappen på axeln och vinsten från Becca Design. Jag behövde verkligen lite uppmuntran! Och snart är jag ägare av ett polkagris-halsband och lite annat juligt. 

Och igår snöade det! Och med snön hittade julkänslan tillbaka. 
Jag har tagit igen det jag missat de senaste dagarna och kört all in på jul. 
Jag har bl a pyntat, hängt ljusslingor lite här o var, tänt första adventsljuset och mitt kalenderljus. Sorterat julpapper o snören. Satt upp stjärnan i hallen (hittar inte min fina stjärna jag haft i flera år, undrar om den gick sönder förra året? Fick ta en annan gammal jag hittade i gömmorna). Tittat på julkalendern, druckit julte och kollat på julfilm. 

Kom dock på att jag inte köpt mig någon kalender. Inte ens en sån där billig chokladkalender. Det borde åtgärdas. 







Lite blandade juliga bilder. Hälsade på min älskade syster i måndags. Var en mysig dag! Deras lokala Kvantum butik har en jättestor julavdelning med massa fint. Och så blev det ett besök på Dollarstore. Och de fina träden vid stationen.


















3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är tillbaka, jättefina foton.

    SvaraRadera
  2. Absolut har jag det! Här hittar du receptet: http://lisasvinterland.blogspot.se/2016/09/julrecept-keso-la-malta-med-hallonsas.html

    SvaraRadera
  3. Äntligen tillbaka, har saknat dina inlägg. Kram på dig 💕

    SvaraRadera

/