söndag 17 september 2017

Drömmar om en öppen spis

I mitt framtida hus/lägenhet måste det bara finnas en öppen spis. Hur mysigt är det inte med en sprakande värmande eld? 

Förra året fanns det en nästan perfekt lägenhet till salu här i stan. Centralt i ett bra område med bra genomgående planlösning och stora rum. Och en alldeles underbar öppen spis! Dessvärre låg priset lååångt över min budget. Men i mitt huvud har jag möblerat, inrett och julpyntat den där lägenhet hundra gånger om. 
Nu trivs jag ju jättebra där jag bor. Centralt, lugnt och med bra planlösning och egen uteplats. Och om det bara funnits en öppen spis eller kakelugn (och kanske ett extra rum och badkar) så hade det vart perfekt;)

En annan dröm är en stuga i mer amerikansk stil. I ett snötäckt landskap med renar runt knuten. Med stor stenbelagd öppen spis och en härlig veranda. 
Man ska drömma stort!:)


Alla bilder från Pinterest.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/