tisdag 19 september 2017

Livet... och Blossa17

Börjar inlägget på ett lite mer personligt plan då jag behöver "prata" av mig lite. 

Idag var ingen bra dag. En chans till att utvecklas och gå framåt på mitt jobb gick inte som jag hoppats. Mitt självförtroende fick sig en törn då jag trodde att jag var bra på mitt jobb. Att jag var tillräckligt bra och att det var "min tur" nu. 
Jag trivs så bra där, både med arbetet och mina fantastiska kollegor. Och jag vill stanna kvar, men rent ekonomiskt så behöver jag se mig om efter ett annat jobb omgående då detta i stort sett var min enda chans att gå framåt och utvecklas på detta jobb. 

Men det är bara att "bita i det sura äpplet" och försöka tänka om. 
Så nog om tråkigheter och åter till jul.

Som t ex att blossa avslöjade året smak idag...
Mango, spiskummin och chili

"Årets glögg från Blossa är inspirerad av kryddmarknaden Khari Baoli i Old Delhi, Indien. Blossa 17 Old Delhi har en tropisk fruktton av solmogen indisk mango, extra kryddighet av spiskummin och en liten avslutande hetta från chilifrukt"

Låter ganska spännande. Så länge inte spiskumminen tar överhand för mycket. Och jag gissade ju ganska nära då jag trodde på indiska kryddor som t ex saffran, gurkmeja, kanel, kummin och chilipeppar. Så Indien och chili prickade jag ju rätt på i alla fall!:)

Ska bli spännande att smaka! 

Nu ska jag snart försöka sova, heldag på jobbet imorgon.

Godnatt och sov gott!



2 kommentarer:

  1. Tråkigt att du haft en dålig dag.
    Men att byta jobb kommer oftast bara med bra saker i ens liv. Jag har aldrig ångrat att jag bytt ett jobb.

    SvaraRadera
  2. Ibland blir det inte riktigt som man vill men på något konstigt sätt brukar det oftast leda till något som är bättre.
    Ska i alla fall bli lite spännande att testa årets glögg :)

    SvaraRadera

/