söndag 22 oktober 2017

Äntligen besökt IKEA och Rusta

Ja, i fredags var det då äntligen dags att besöka IKEA och Rusta.
Vi åkte tidigt för att vara där när de öppnade och började med IKEA. Julsakerna var placerade på tag-det-själv-lagret som vanligt och visst var det fint, men tyckte inte dom gjort det lika mysigt som dom brukar. Tog förstås inte en endaste bild, då jag var för upptagen med att kolla på sakerna.

Kändes som att det redan var lite urplockat, men så har det ju varit de senaste åren. Jag fick i alla fall tag på det jag ville ha, ljusstaken, ljusfatet och doftljuset med snöflinga.
Så mycket annat blev det inte, men jag är nöjd.
Sen fick det bli Rusta, EKO och en snabb sväng på Citygross.
Givetvis köpte jag en enhörning på Rusta. Vet inte riktigt vad jag ska ha den, men det är ju ändå en enhörning<3
Glenn 1 och Glenn 2 fick även dom följa med hem. Var lite sugen på att köpa en Glenn med silvrig mössa också, men någonstans får man ju ge sig;)


De större vita granarna fyndade jag på Citygross. 19:95 för den stora och 14:95 för den mindre (den minsta kommer från Clas Olsson).


Hade en himla trevlig dag, och förvånansvärt mycket jul i butikerna för att vara den 20 oktober.
Är glad att jag hittade de saker jag kollat på, och även lite av de saker jag letat efter, som granarna och den röda skålen och lyktan. Så nu är det bara ett kuddfodral (eller två) samt ett juligt påslakan som ska införskaffas. Och ja, lite växter och en och annan julklapp då;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/