torsdag 5 oktober 2017

Dag 5

Dag 5 - Min definition av julen


Julen för mig är familj och vänner. Att få umgås med nära och kära. Att få krypa upp i soffan med katten som sällskap och se en mysig julfilm. Att ge mer än att få. En tid att få omge sig med saker och människor man älskar. Att samlas runt god mat och dryck. Att pyssla och pynta och lyssna på julmusik.

Jag vill att julen ska vara lugn (inte händelselös dock - stor skillnad där) och mysig. Utan stress och krav på dyra och perfekta presenter eller hets att hinna iväg på så många julbord och julfester som möjligt. Givetvis vill jag hinna med så mycket juligt som det bara går. Men för den skull vill jag inte stressa. Man vill ju hinna njuta av stunden och allt det vackra. 
Julen är så mycket och ibland har jag nog lite för stora drömmar, tankar och önskemål om hur jag vill att julen ska bli och då är det lätt att jag blir besviken. Men jag älskar denna tiden på året och gör det bästa jag kan för att det ska bli en så mysig och härlig tid som möjligt. 

Bilder från pinterest och mig själv


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/