torsdag 5 oktober 2017

Oktoberutmaning - Dag 1

Tänkte hänga på Oktoberutmaningen som Julaftonsmorgon startat. Lite senare än tänkt, men bättre sent än aldrig:)

Dag 1 - en bild som beskriver mig som julperson:


Som julperson är jag nog väldigt romantisk. En drömmare. Jag älskar allt som har med julen att göra. All vacker belysning, alla underbara dofter och smaker, det mysiga och ombonade. Och framför allt snön som lägger sig som ett mjukt fluffigt täcke och gör allt så vitt, dämpat, ljust och härligt.

Jag älskar alla stilar av julinredning och pynt men har själv inte så mycket tomtar eller annat klassiskt pynt. Jag pyntar så att det matchar med övrig inredning. Mycket ljusslingor, ljuslyktor och vackra juliga/vintriga saker blir det. Min gran går i vitt och silver, dels för att jag tycker det är så vackert och påminner om snö och dels för att det helt enkelt matchar vardagsrummet.
Jag drömmer om ett stort hus där jag kan få inreda och pynta med alla olika stilar. Allt från klassiskt rött eller midnattsblått och silver/guld, som en stjärnklar natthimmel, till ett vackert vinterlandskap i vitt och silver. Och om en öppen spis. Jag vill verkligen ha en öppen spis. 

Nu svävade jag bort lite från ämnet... men ja, jag är en romantisk, drömmande julperson.

Alla bilder från Pinterest


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/