onsdag 25 oktober 2017

Oktoberutmaningen - Dag 13, 14, & 15

Oj, hamnade visst lite efter här. Dagarna går fort ibland.

Dag 13 - En Luciabild
Har ingen luciabild på varken mig eller katten, men (sur) katt i tomteluva får det bli istället:)

Dag 14 - Bästa Julminnet
Svårt att välja ut ett specifikt minne. Men jag minns en gång när jag var liten och mina storasytrar hade fått vars en stereo (med skivspelare och allt) och jag var rätt så avundsjuk och ledsen för att jag inte fått det jag önskat mig, en saccosäck (eller mysak som vi kallade den då, vet inte vart det kom ifrån min gissar att det kanske var en försvenskad variant av My Sack på engelska?).
När alla klappar var öppnade så bad pappa mig att hämta en sopsäck att slänga allt papper i från förrådet. Lite sur och vresig så gjorde jag som jag blev tillsagd och där i förrådet så stod den, min alldeles egna röda stora saccosäck. Jag älskade verkligen den där saccosäcken och jag tror faktiskt att jag t o m hade den med mig när jag flyttade hemifrån.

Ja, nu låter det kanske som att det ända jag gillar med jul är paketen, men givetvis var det en härlig jul allt som allt. Alla jular som barn var mysiga och speciella, storslagna gåvor eller ej:)

Dag 15 - Något du helst slipper på julen
Stress! Och att flänga omkring. Även om det är värt det för att man ska få träffa familjen under jul så skulle jag önska att vi alla bara kunde va på samma ställe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/