torsdag 26 oktober 2017

Så mycket fint!

Jag skulle verkligen behöva vara fantasiljonär och bo i ett mansion så att jag kunde få plats med alla vackra saker. Jag gillar verkligen alla inredningsstilar vid jul och hela året om. Har så svårt att välja en stil när det finns så mycket vackert.
Nu bor jag ju i en liten tvåa med väldigt begränsad budget, men man får göra det bästa av det man har. Finns ju så mycket vackert i guld så i år tänkte jag ha lite guldiga detaljer i min fulgula hall till jul. Köket pyntas i rött och vardagsrummet i vitt och silver. 

Har ju fått för mig att jag ska ha rött, vitt och silver i sovrummet. Det stora problemet är att hitta ett rött påslakan, men det löser sig nog. Och sen finns det ju så mycket vackert i grått, grönt och blått. Så nu är jag mest sugen på att måla mina tråkiga ljusbeiga väggar i vitt och ha grått i sovrummet.
Men samtidigt, rött är julens färg och jag tror det kommer bli himla mysigt:)

Fick bli några kollage med alla vackra saker jag hittat på nätet:
Allt utom stjärnorna, som kommer från Rusta, finns på HM just nu.

Även här finns allt utom stjärnorna, som kommer från Rusta, på HM just nu.

Kuddfodral och pläd från Jotex, ljus från HM, ljusslinga från Lagerhaus, gardin och vit fuskfäll från Rusta, blå fuskfäll från Nille och den vackra stärnan från Åhléns.

Har även satt ihop lite kollage på saker jag tänkt ha i sovrummet: 
Allt utom påslakanet har jag redan köpt, eller haft sen innan. Påslakanet kommer från HM, men än så länge har jag bara hittat det helröda på den engelska webbshopen men hoppas det snart finns på svenska sidan med. Den röda färgen känns inte helt rätt. Men kanske ändå. Vi får se:)
Funderar fortfarande på detta påslakan från Lineahemma, får nog bli så att det blir en beställning om jag inte hittar något annat snart. 
Kudden i nedre vänstra hörnet var ju den jag beställde från HM som visade sig vara vinröd med naturvita stjärnor. Så den matchar inte alls tyvärr. Påslakanet i flanell köpte jag på rea hos Jotex i januari i år. 

Även om man nu inte kan köpa allt man vill, eller byta inredning titt som tätt så är det ju kul att bara titta och drömma:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/