onsdag 8 november 2017

När HM:s produktbilder inte stämmer...

Beställde ju ett kuddfodral från HM för ungefär en månad sen, ett rött fint med stjärnor. Tänkte att det skulle passa fint ihop med mina röda paljettkuddar och vita fuskpälskuddar.
När paketet kom hem blev jag först lite förvånad och undrade om jag beställt fel. För det fina röda kuddfodralet jag beställt visade sig vara vinrött. Produktbilden visade ju en röd kudde och i beskrivning står det att kuddfodralet är mörkrött. Men mörkrött och vinrött är väl ändå inte samma färg?
Behöll det där kuddfodralet enbart för att returfrakten kostar lika mycket som varan i sig. Kontaktade även HM, mest för att jag tänkte att dom borde veta att det nog kommer vara fler som är missnöjda. Fick till svar typ "tack för din feedback".

Beställde ett annat mörkrött kuddfodral förra veckan. Tänkte att det bara blivit fel bild på det förra. Men idag kom paketet och tyvärr så är även detta kuddfodral vinrött. Så nu tänker jag att alla deras mörkröda produkter nog är vinröda.
Jag tycker vinrött är jättevackert, men nu var jag ju ute efter mörkröda kuddar.
Bilden nedan visar verkligheten (tagit utan blixt i dagsljus) och produktbilderna från HM.
Inte alls samma nyans. Och i verkligheten är dom ännu mörkare, en kall vinröd ton (svårt att fånga på bild med en dålig mobilkamera).
Har mailat HM och bifogat bilden. Mest för att jag tänkte att dom kanske borde byta ut produktbilderna så att de visar den faktiska färgen.

Jag har ju fastnat för påslakanet nedan (även om det är fel färg) och uppmärksammade häromdagen att dom bytt ut produktbilden. Den gamla bilden (till höger) visade ett ljusare grått påslakan men i beskrivning står det "antracit", vilket är en väldigt mörkt grå färg. Nu har dom bytt bilden till en med lite mörkare ton (bilden till vänster), som nog stämmer bättre överens med verkligheten.
Och nu är jag nervös att det mörkröda påslakanet jag beställt kommer vara vinrött det med:(

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt när det blir fel. Jag köpte en dyr fågelholk en gång i tron att den var vit. Den var sååå fin på bilden. När den kom visade den sig vara ljusblå. Inte alls vad jag hade tänkt mig. Jag reklamerade. Du tror inte att du också kan göra det? Du kan ju mejla kundtjänst och säga att du tycker att bilden var vilseledande och att den inte alls var som de visade. Jag tycker nog att de borde gå med på det.

    Roligt att ha hittat din julblogg! Fann den via Maries strålande jul :D

    Ha en fin dag!
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda och välkommen till min lilla julvärld😊
      Så tråkigt när produktbildena är så retuscherade att det inte längre stämmer med verkligheten. Blir ju bara mer-jobb för de som säljer. Jag har kontaktat HM, de borde ju försöka byta bilderna eller skriva rätt färg åtminstone.
      Min mamma var intresserad av kuddarna så hon tog hem dom för att prova om dom kan passa hos henne. Men annars blir det retur!

      Radera

/