söndag 17 december 2017

Julshopping och juldrinkar


Blev en oplanerad shoppingtripp i går.
Träffade Tomten inne på ett köpcenter och blev bjuden på glögg och pepparkakor vid entrén.
Var en liten mini-julmarknad i stan och massa fin julbelysning med så det var riktigt mysigt.
Hade redan handlat färdigt mina julklappar, men hittade en liten extra grej till min kära mamma och lite små nödvändiga saker till mig själv.

Den här granen var fantastisk!



På kvällen så provade vi lite juliga drinkar. Började med en Cosmopolitan som blev riktigt god, inte så juligt kanske, men den är ju röd (och jag tog ingen bild på den)

Har ju testat att göra egen kanelvodka, blev jättegott! Inget avancerat, bara vodka, lite socker och kanelstång. Sen är det bara att låta det stå och dra svalt i några dagar.
Komponerade ihop en drink med kanelvodkan, lite likör 43 och äppelcider. Smakade lite som kall äppelpaj. Skulle varit godare med äppelmust i, nu hade jag bara vanlig alkoholfri cider från mataffären och den var inte tillräckligt "äpplig" liksom.
Sist ut av blev en mintchoklad-martini. Typ. 
Blandade choco-minttu med lite mjölk och grädde i en isfylld shaker. Bara skaka, sila och servera med en polkagrisstång. Mums!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/